• اسکندر و عیاران

    نویسنده : علیرضا ذکاوتی‌ قراگزلو
    مترجم : منوچهرخان حکیم
    نوبت چاپ : ۱
    قطع : وزیری
    تعداد صفحات : ۴۲۴
    انتشارات : نشر نی
    شابک : ۹۷۸۰۰۰۰۲۲۴۹۱۰
    درباره کتاب : در میان قصه‌ها، نوع پهلوانی آن البته توأم با چاشنی حکایات عاشقانه و ماجراهای عیاری و پندارهای جادویی از همه بیشتر خواستار داشته و دارد و در چهار قرن اخیر مفصل‌ترین و پرتنوع‌ترین این قصه‌ها اسکندرنامه تحریر نقالی است که خود مرحله‌ای از تکامل فن داستان‌پردازی را در سرزمین ما رقم می‌زند، چنان‌که قهرمانان این قصه را گاه می‌توان با ولگرد ماجراجو و همه‌فن‌حریف داستان‌های پیکارسک اواخر قرونِ وسطای اروپا مقایسه کرد و حتی می‌توان مجموعاً اسکندرنامه تحریر نقالی را نوعی هجویهٔ داستان‌های تاریخی و پهلوانی قدیم انگاشت که در مواردی یادآور دن کیشوت است. همچنین می‌توان اسکندرنامهٔ نقالی را پیش‌درآمد رمان تاریخی جدید فارسی فرض کرد. تحول شخصیتی در قهرمانان محسوس و ملموس است که گرچه هنوز جمعی می‌اندیشند یا به انگیزهٔ دینی عملی می‌کنند اما در آستانهٔ انتقال به فردیت هستند و این خود انعکاس تحول اجتماعی است و ورود به عصر جدید را رقم می‌زند. نثر اسکندرنامهٔ نقالی نیز نمایندهٔ مرحله انتقالی از نثر منشیانهٔ عصر صفوی به نثر داستانی دورهٔ قاجاری است بدین‌گونه این کتاب هم از لحاظ سرگرم‌کنندگی و هم شناخت جامعهٔ گذشته و هم به لحاظ تطور نثر فارسی ارزشمند است.

    اسکندر و عیاران

    30.000 تومان
  • پرنیان هفت رنگR(همراه با CD)

    نویسنده : دکتر عفت مستشارنیا
    نوبت چاپ : ۱
    قطع : رقعی 
    انتشارات : معین
    شابک : ۹۷۸۹۶۴۱۶۵۱۳۶۹
    درباره کتاب : کتاب مکتوب و صوتی «پرنیان هفت رنگ» شامل گزیده چهارمقاله نظامی عروضی سمرقندی به تازگی توسط انتشارات معین منتشر و راهی بازار نشر شده است. این اثر از مجموعه کتاب‌های مکتوب و صوتی «گنج حکمت» منتشر شده که قرار است گزیده متون و شعرهای ادبیات کلاسیک فارسی را با انتخاب محققان ادبیات و صدای گویندگان کشور در بر بگیرد.گزینش متون «چهارمقاله نظامی عروضی سمرقندی» توسط عفت مستشارنیا انجام شده و خوانش متون نیز توسط بهروز رضوی گوینده باسابقه رادیو و تلویزیون صورت گرفته است.مجموعه گنج حکمت، یکی از مجموعه‌هایی است که این ناشر چاپ می‌کند و در مطلبی که بهزاد میرزایی دبیر این مجموعه برای معرفی آن نوشته، اشاره شده است: اجرای درست و در عین حال جذاب شاهکارهای نثر فارسی جز به اتکای صدای آشنای فرهیخته‌ترین صداپیشگان این مرز و بوم ممکن نمی‌شد. استادانی که با شکیبایی و حس مسئولیت کوشیدند ضمن جلب رضایت صاحب نظران، «درست خواندن» را فدای «زیبا خواندن» نکنند.میرزایی درباره گزیده چهارمقاله نظامی عروضی نوشته است: اهل ادب به خوبی از جایگاه بلند چهارمقاله نظامی عروضی در نثر فارسی اطلاع دارند. همین اهمیت ویژه؛ ما را بر آن داشت که وسواس گونه به دنبال گوینده‌ای خوش صدا و مهمتر از آن، آشنا به متن بگردیم. و احتمالا مایه تعجب خواهد بود اگر بگوییم سه بار و در فاصله چند ماه، بخش‌هایی از این اثر خوانده شد، اما مقبول نیافتاد. آخر کار علی رغم این که تصمیم داشتیم از صداهای جدید در این مجموعه بهره بگیریم، دست به دامان جناب رضوی شدیم.
    نسخه صوتی این اثر، ۲ لوح فشرده را شامل می‌شود که هرکدام ۱۲ ترک صوتی را شامل می‌شوند. اما در نسخه مکتوب این بخش‌ها درج شده‌اند: درباره نظامی عروضی و چهار مقاله، مقالت اول: در ماهیت دبیری و کیفیت و آنچه تعلق بدین دارد، مقالت دوم: در ماهیت علم شعر و صلاحیت شاعر، مقالت سوم: در علم نجوم و غزارت منجم در آن علم، مقالت چهارم: در علم طب و هدایت طبیب.
    40.000 تومان
  • تابستان 80

    نویسنده : مارگریت دوراس
    مترجم : قاسم روبین
    نوبت چاپ : 1
    قطع : رقعی
    تعداد صفحات : 100
    انتشارات : اختران 
    شابک : 9789642071906
    69.000 تومان

    تابستان 80

    69.000 تومان
  • جادوی جاودانگی

    نویسنده : فروغ فرخزاد
    نوبت چاپ : ۱
    قطع : رقعی
    تعداد صفحات : ۵۲۸
    انتشارات : مروارید
    شابک : ۹۷۸۹۶۴۱۹۱۳۶۷۲
    درباره کتابشامل نامه ها،مصاحبه ها،مقالات،داستانواره ها و خاطرات فروغ

    جادوی جاودانگی

    95.000 تومان
  • حقیقت و زیبایی

    01
    نویسنده : بابک احمدی
    نوبت چاپ : ۳۰
    قطع : وزیری
    تعداد صفحات : ۵۹۷
    انتشارات : نشر مرکز
    شابک : ۹۷۸۹۶۴۳۰۵۱۱۵۰
    درباره کتاب : کتاب «حقیقت و زیبایی» نوشته‌ی «بابک احمدی» است. «دشواری‌های تعریف زیبایی»، «هنر و روح دوران»، «از نگاه هنرمند»، «زمینه‌ی اجتماعی اثر هنری»، «هنر و مدرنیته»، «از بیانگری تا شکل»، «ساختار اثر هنری»، «ناخودآگاهی و هنر»، «تاویل و دریافت مخاطب»، «تماس با اثر هنری»، «معمای معنا»، «راز اثر هنری»  عنوان بخش‌های کتاب است. این کتاب که از بیست و شش درس شکل گرفته، با روشی تازه مهم‌ترین مسائل زیبایی‌شناسی و فلسفه هنر امروز را بررسی می‌کند. نویسنده کوشیده تا جنبه‌ی امروزی نظریات زیبایی‌شناسان را کشف کند. نخست هنر را پدیداری در حد ارتباط انسانی معرفی کرده و از هر دو دیدگاه هنرمند و مخاطب به بررسی هنر پرداخته و نیز به تفصیل نظریاتی را بررسی کرده که تاکید را بر زمینه‌ی اجتماعی هنر، زبان اثر هنری، معناشناسی اثر، تماس با اثر و سرانجام شکل یا ساختار آن گذاشته‌اند.

    حقیقت و زیبایی

    230.000 تومان
  • شعر معاصر باران

    نویسنده : احمد شاملو
    نوبت چاپ : ۱۲
    قطع : پالتویی
    انتشارات : نگاه
    شابک : ۹۷۸۶۰۰۳۷۶۱۶۳۶
     درباره کتاب : مجموعه‌اشعار احمد شاملو شاملوی تزلزل، شاملوی یقین علی شروقی روزنامه شرق – شماره ۲۷۸۴ در تمام آثاری که «کلاسیک» خوانده می‌شوند همواره چیزی تر‌و‌تازه هست که در برابر گذر زمان و غبار قرون و سالیان سخت‌جانی به خرج می‌دهد و در همه زمان‌ها روی سخنش نه‌فقط با گذشته و…
    قسمتی از کتاب : آنگاه بانوی پر غرور عشق خود را دیدم 
    در آستانه پر نیلوفر 
    که به اسمان بارانی می اندیشید
    و آنگاه بانوی عشق خود را دیدم 
    در استانه پر نیلوفر باران 
    که  پیرهنش دستخوشبادی شوخ بود …

    شعر معاصر باران

    120.000 تومان
  • کتاب از کیومرث تا همای اثر محمد محمدعلی

    نویسنده : محمد محمدعلی
    نوبت چاپ : ۱ 
    قطع : وزیری 
    انتشارات : تندیس
    شابک : ۹۷۸۰۰۰۰۶۱۸۰۳۰
    45.000 تومان
  • کتاب اقلیت نوشته فاضل نظری

    نویسنده : فاضل نظری                         
    نوبت چاپ: ۳۸ 
    قطع : رقعی
    تعداد صفحات : ۸۸
    انتشارات : سوره مهر
    شابک :  ۹۷۸۹۶۴۵۰۶۴۶۱۵
  • کتاب بایکوت اثر علی قاضی نظام

    01
    نویسنده : علی قاضی نظام
    نوبت چاپ : ۴
    قطع : خشتی کوچک
    انتشارات : ۳۶۰درجه
    شابک : 9780000672926
  • کتاب ریشه های تاریخی امثال و حکم (۲ جلدی)

    نویسنده : شفیعی کدکنی
    نوبت چاپ : ۱۲
    قطع : وزیری
    تعداد صفحات : ۱۰۵۶
    انتشارات : آگه 
    شابک : ۹۷۸۹۶۴۸۷۴۶۵۴۹
  • کتاب سبک شناسی شعر اثر سیروس شمیسا

    نویسنده : دکتر سیروس شمیسا
    نوبت چاپ : ۲
    قطع : رقعی
    تعداد صفحات : ۴۲۴
    انتشارات : میترا
    شابک : ۹۷۸۹۶۴۸۴۱۷۰۳۶
  • کتاب سبک شناسی نثر اثر سیروس شمیسا

    نویسنده : سیروس شمیسا
    نوبت چاپ : ۳
    قطع : وزیری
    تعداد صفحات : ۴۰۸
    انتشارات : میترا
    شابک : ۹۷۸۹۶۴۸۴۱۷۰۴۳

منو اصلی