کتاب سبک شناسی شعر اثر سیروس شمیسا

235.000 تومان

10 عدد در انبار

نویسنده : دکتر سیروس شمیسا
نوبت چاپ : ۲
قطع : رقعی
تعداد صفحات : ۴۲۴
انتشارات : میترا
شابک : ۹۷۸۹۶۴۸۴۱۷۰۳۶

235.000 تومان

شرح

کتاب سبک شناسی شعر اثر سیروس شمیسا

کتاب سبک شناسی شعر اثر سیروس شمیسا توسط انتشارات میترا به چاپ رسیده است.

کتاب نه فصله. در فصل اول توضیحی راجع به مفهوم سبک و سبک شناسی در ادبیات داده شده، بعد سبک های شعر فارسی رو به ترتیب پدید اومدنشون توضیح داده که از سبک خراسانی شروع میشه و با سبک نو تموم. متن روانی داره، و برای خوندن این کتاب لازم نیست که اطلاعات ادبی بالایی داشته باشید. مباحث رو از ابتدا، به صورت کاملا ساده و روان شروع میکنه و راجع به هر سبک توضیحات کامل میده همراه مثال.

از جمله کتاب هاى مهم و ارزشمند شمیسا کتاب ۴ جلدى سبک شناسى اوست . او در این کتابها همچون استادى بى ادعا با وسواس بسیار به انواع سبک هاى موجود در ادبیات فارسى ایران مى پردازد . جلد اول این مجموعه به سبک شناسى و کلیات آن اختصاص دارد و جلد دوم آن سبک شناسى شعر است و جلد سوم آن سبک شناسى نثر است که البته یک جلد دیگر هم در این مجموعه وجود دارد که به تمرینات مربوط به سبک شناسى مى پردازد . شمیسا انگیزه خودش را از چاپ این چهار جلد کتاب ارزشمند چنین بیان مى دارد: متأسفانه سبک شناسى در دانشگاه ها در چهار واحد عرضه مى گردد . دو واحد سبک شناسى نظم و دو واحد سبک شناسى نثر و جایى براى مباحث خود سبک شناسى منظور نشده است . شاید یک دلیل آن در دست نبودن کتابهاى درسى در این زمینه است .

شمیسا در این کتاب ۴ جلدى که بیش از ده بار تجدید چاپ شده اند بنایش را سبک هاى دوره قرار داده است و مى گوید: در مطالعه سبک هاى دوره هر چه معلومات خواننده در تاریخ ادبیات و زبان شناسى بیشتر باشد کار آسان تر و دقیق تر است . او در مورد سبک شناسى با « لئواسپیتزر» موافق است که سبک شناسى پلى است بین تاریخ ادبیات و زبان شناسى و مى گوید: این از این روست که در این کتاب علاوه بر شرح جریان هاى ادبى گاهى به ضرورت به زندگى شاعران هم اشاره هایى شده است.

برای خرید کتاب بر روی گزینه افزودن به سبد خرید کلیک کنید.

مشخصات

توضیحات تکمیلی

وزن 0.65 kg

نظرات (0)

اولین نفری باشید که دیدگاهی را برای “کتاب سبک شناسی شعر اثر سیروس شمیسا” ارسال می کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نقد و بررسی

هنوز نقد و بررسی ثبت نشده است.

منو اصلی

سبک شناسی شعر

کتاب سبک شناسی شعر اثر سیروس شمیسا