• اتاق ورونیکا

    نویسنده : آیرا لوین
     مترجم :  شهرام زرگر
     نوبت چاپ : ۱
    قطع : رقعی
    انتشارات : بیدگل
    شابک :‌ ۹۷۸۶۰۰۵۱۹۳۶۲۶
    درباره کتاب : نمایش‌نامه «اتاق ورونیکا» نوشته آیرا لوین (۲۰۰۷-۱۹۲۹) نویسنده و نمایش‌نامه نویس آمریکایی است. 
    لوین شهرت خود را مدیون خلق آثاری جذاب در ژانر وحشت است. او خالق کتاب‌هایی چون «فرزند رزماری»، «دام مرگ»، «پسری از برزیل» و «بوسه پیش از مرگ» است که هرکدام منشأ تولید آثار هنری دیگری از جمله فیلم و تئاتر بوده‌اند.
    لوین با خلق همین آثار توانست معتبرترین جوایز ادبی ژانر وحشت را از آن خود کند که ازجمله می‌توان به جایزه ادگار آلن پو و جایزه برام استوکر اشاره کرد که این جایزه را به خاطر یک عمر فعالیت در زمینه رمان وحشت از آن خود کرد.
    «اتاق ورونیکا» یکی دیگر از نمایش‌نامه‌های ملودرام اوست که می‌توان آن را در دسته روانشناسی-وحشت قرارداد. 
    بیش‌ترین تأکید متن این نمایش‌نامه بر غافلگیر کردن مخاطبان و ایجاد فضایی بسته برای بروز وجوه روانی شخصیت‌هاست.

    اتاق ورونیکا

    16.000 تومان
  • سوء قصدهایی به زندگی آن زن

    نویسنده :‌ مارتین کریمپ
    مترجم :  علی اکبر علیزاد
    نوبت چاپ : ۱
    قطع : رقعی

    تعداد صفحات : ۱۴۱

     انتشارات : بیدگل
    شابک : ۹۷۸۶۰۰۵۱۹۳۷۵۶
    درباره کتاب : «سو قصدهایی به زندگی آن زن» نخستین اثر ترجمه شده از آثار مارتین آندرو کریمپ، نمایشنامه‌نویس معاصر بریتانیایی به زبان فارسی است. این نمایشنامه اثری تجربی، ضد شخصیت و بدون طرح داستانی است. «این اثر نخستین بار سال ۱۹۹۷ در رویال کورت لندن اجرا و از همان اجرای اول به اثری پر سرو صدا و بین‌المللی تبدیل شد. نمایشنامه‌ای که بعضا از آن به عنوان اثری پست‌دراماتیک یاد می‌شود، مشتمل بر ۱۷ سناریوست، تقریبا بدون دستور صحنه و تنها حاوی علائمی نظیر خط مورب (/)، مکث‌ها و خط فاصله (ـــ) که به جای شخصیت‌ها می‌نشیند.» 
  • نگاهم کن خیالم کن

    نویسنده : یوریک کریم مسیحی
    نوبت چاپ : ۱
    قطع : وزیری
    انتشارات : بیدگل
    شابک : ۹۷۸۶۰۰۷۸۰۶۴۰۱
    درباره کتاب : یوریک کریم مسیحی در مقدمه این کتاب می نویسد:
    «برای نوشتن کتاب «در جهت عکس»، که می‌توانم آن را جلد نخست کتابی بدانم که در دست دارید، نگاه و توجه‌ام به طور عمده به عکس‌های مشهور بود؛ هر چند غیر مشهور نیز بینشان کم نبود. عکس‌هایی آشنا هم برای اهل فراهنگ و هنر، و هم کمابیش برای همه.
    عکس‌هایی که معنا و مفهوم آن‌ها، و تاویل و تفسیرشان، بار‌ها از سوی نویسندگان و منتقدان و عکس‌شناسان کاویده شده بود و امیدم بر آن بود که بتوانم نگاهی نو و شخصی بر آن‌ها بیفکنم. اما در نگاهم کن! خیالم کن» اغلب بر روی عکس‌هایی نه چندان آشنا دست گذاشته‌ام، هر چند عکس‌های آشنا نیز بینشان کم نیست.
    از همین روی به جست‌و‌جوی بی‌شمار عکس رفتم برای گزیدن و برگزیدن چند ده تا از آن‌ها برای «نگاهم کن! خیالم کن!». نتیجه جست‌و‌جویم در میان هزاران عکس قدیم و جدید مواجه شدنم با واقعیتی بود که عکاسی داشته از پیدایی‌اش تا کنون بی‌سر و صدا مرتکبش می‌شده است.
    مرور چند هزار عکس را برای برگزیدن و برگزیدن چند ده تا از آن‌ها برای «نگاهم کن! خیالم کن!» من را چنان با سیمای خونین دنیای امروز مواجه کرد که پس از هر گردشی و بازگشتن به میز کارم روان خود را افسرده و سیمای خود را خونین می‌دیدم.

منو اصلی